dinsdag 23 november 2010

Nog een Zakske voor een Zuske!

Wat had je gedacht... 3 meisjes in huis, dat betekent natuurlijk drie zakjes.
Voor Marie werd het een "messenger bag". Ik vind dit zelf een schitterend modelletje. Net dat ietsje stoer dat een zakje moet hebben om bij Marie te passen.
Deze  prachtige voorbeeldjes bewonderend smolt ik helemaal. De tutorial vind je hier en is echt heel duidelijk opgesteld en trouwens helemaal niet moeilijk!

Marie koos de ondertussen iedereen-bekende-maar-nog-steeds-even-leuke-en lieflijke-appeltjesstof, de rode versie, de groene versie gebruikte ik een tijdje geleden hiervoor.



Eén ding is zeker, dit zakje en varianten erop zullen nog op deze blog verschijnen. Een heel dankbaar zakske.


Varianten zeg ik... ja, deze is alvast een variant op het originele model... Maar dit gebeurde ongewild.
Ik tekende mijn patroon op vakjespapier (dat bijna op was), moest een paar stukjes aan elkaar kleven om aan de juiste afmetingen te komen en ... mistelde me op de één of andere manier (hmm zou dit liggen aan het feit dat de nacht ervóór net iets "te kort" was?).
Soit, het patroontje was rechtevenredig tekort met mijn tekort aan slaap (of zoiets), waardoor ik na het maken van de flap, deze moest verkleinen... en dus wat heb moeten prutsen.

Al bij al is't een leuk zakske niet?

En zie eens hoe alles er netjes zijn plaatsje in krijgt... ja, echt een dankbaar patroontje!




16 opmerkingen:

  1. Niet te stoppen hé gij ;-)
    Maar het is gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, ik wil ook een zakske maken maar nu weet ik echt niet meer wat kiezen, deze of die van gisteren, ze zijn namelijk allebei om ter mooier.Of allebei is ook een optie ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon zakske Rebecca, de meisjes worden verwend :) Kga omduur mijn stofkes gewoon aan u moeten geven.. het tempo waaraan jij werkt tegenwoordig ;) ! (en het gebrek eraan bij mij..)

    Tot binnenkort nog es,
    Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Die is mooi zeg!

    Dankbaar modelletje hé! Blijft hier ook een succesnummer :)

    Die potloodzakjes zijn handig bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk tasje. Die appeltjes blijven het hem doen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi! Da's echt 1 van mijn favoriete stofjes, en ik heb het zelf niet eens! Een super tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, supergeweldig, wat ben jij creatief , mooi hoor, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een schattig leuk tasje zeg! heb je ook iets van vlieseline gebruikt? want het ziet er zo mooi stevig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi afgewerkt! En die compartimentjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'k had net hetzelfde idee met dat stofje, alleen nog eens nakijken of ik met 1 yard toe kom.
    Hopelijk vind je dat niet erg!
    Maar wie weet verander ik gewoon nog van gedacht,...

    Wel een goed idee, die zakjes binnenin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @mejuffrouw kip - inderdaad, ik gebruikte vlieseline en streek dat op de buitenstof, waardoor het zakje wat steviger is geworden
    @needle - met een yard kan je wel twee zo'n zakjes maken (als je voor de binnenkant een ander stofke kiest welteverstaan...)- ik kijk al uit naar jou versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alweer prachtig met die appeltjes, de zakjes binnenin. Dat ziet er zo'n praktische tas uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel geslaagd! Een echt meisje-meisje zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, heel mooi! Dat zou ons meisje ook wel zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi Mooi Mooi!
    Ik zie er nog geen beginnen aan,
    maar ooit, ooit maak ik ook zo'n tasje.

    BeantwoordenVerwijderen