maandag 22 maart 2010

Toch ook een blog, en het eerste rokje!

Hmmm, al die leuke creablogs... Ik heb ze pas begin dit jaar ontdekt(dankzij mij schoonzusje- bij deze dankjewel Anneliesje) , dus pas enkele weken geleden.
Als thuisblijfmama met 3 dochters (wij wonen sinds vorig schooljaar in het buitenland en sinds vorige zomer in Dublin) zag ik het helemaal zitten om toch ook wel eens mijn naaimachine (die ik van mijn schoonmama - bij deze dankuwel granny- kreeg) uit te proberen.


Uren had ik al gespendeerd op die blogs, en het allereerste rokjes werd een probeerseltje dat ik eerst hier zag en waarvan ik de tutorial nadien hier vond.


Stof zoeken en vinden hier in Dublin is geen sinecure... de smaak die ze hier hebben is toch wel iets helemaal anders (en ik wil me als expatje best aanpassen aan een andere cultuur, maar dat...).
Allé, na wat zoeken dan toch nog iets gevonden en dit werd het dan...


Het rokje is wel wat groot uitgevallen ('t was bedoeld voor de jongste poppemie) en nummertje 2 is eerder van het stoere type en draagt geen rokjes (vandaar dat ze dus ook niet met haar snoetje op de foto wou). Ik ben dus wel op zoek naar leuke patroontjes voor kleedjes of tuniekjes want dat wil Marie wel dragen over een broekje. Alle tips en ideetjes zijn welkom!!

1 opmerking: