maandag 26 april 2010

Een fluitend zsazsa'tje

Toen Babette, haar zus' rokje zag wou ze er natuurlijk ook ééntje. Na heel even neuzen in de stoffenkast maakte ze haar keuze en ja hoor, het leek me wel een goed idee. Fluitende vogeltjes om zo helemaal in lentesfeer te komen. Het stofje vond ik op het stoffenspektakel tijdens ons bezoek aan België in de krokusvakantie. Toen had ik nog geen idee over hoeveel stof ik voor wat nodig had waardoor ik hier maar een metertje van kocht. Gelukkig haal je daar dan toch net een rokje uit...
Deze x probeerde ik het een beetje korter te maken dan dat van Fien. Maar natuurlijk heeft poppemie Babette nog niet echt heupjes waar het rokje mooi blijft over zitten. Het zakt een beetje, wat op zich niet erg is maar nu komt het toch nog langer dan bedoeld. Deze x zal ik het zoompje toch nog een beetje innemen denk ik.



Jammer dat Marie geen rokjes wil dragen, ik zou zo graag ook voor haar eentje maken. Ik blijf nog steeds op zoek naar patroontje voor een cool kleedje voor een 8-jarig stoer meisje. Als iemand ideetjes zou hebben, dan zijn die altijd meer dan welkom!

4 opmerkingen:

  1. Ik heb nog geen tijd gehad om te reageren op het eerste rokje en het tweede staat hier al te blinken.
    Man wat een zalig stofje! En ik moet zeggen dat die rokjes bij Janne ook steeds afzakken. Ik ga ze toch nog een beetje moeten innemen.

    Ik heb trouwens wel een patroontje van een stoer kleedje. Ik stuur je straks per mail een foto van het kleedje door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dát op 't Stoffenspekatkel?? Die stof is gewoon de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfde reactie als die van Vermiljoen. Wat een prachtige stof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @allemaal, inderdaad een zalig stofje, nu vind ik het zoooo jammer dat ik er niet meer van heb. 't kwam van een Hollands kraam en ik moet eerlijk zeggen dat ikzelf het stoffenspektakel overrompelend vond en dat je er toch wel heel goed moet zoeken. Ik ben wel naar die in Leuven geweest... misschien zijn daar een aantal leveranciers niet aanwezig die wel in Gent (hoe kan het ook anders, de tofste stad van 't land) met een kraampje staan???!!!

    BeantwoordenVerwijderen