De meisjes kwamen na drie weken school al thuis met "kapotte" pennezakken. En deze x zou ik ze "zelf" vervangen, ah ja... een zakje in elkaar steken dat moet ik nu toch kunnen dacht ik.
Ik tekende zelf een makkelijk patroontje uit voor een reuzepennezak want er moest veel in kunnen hadden de meisjes mij verteld. Van het eerste exemplaar heb ik geen foto, want daartoe kreeg ik de kans niet, de pennezak lag al op school. De tweede werd genaaid in de u welbekende appeltjesstof (waarvan ik gelukkig nog wat restjes heb). Het model valt niet echt elegant uit maar er kan dus heel wat "machienerij" in als 't moet! Een nietjesmachien, rekenmachien, misschien zelfs een typemachien (denk ik, 't is echt een mega-pennezak)!
Modelleke n° 2 valt wel iets schattiger uit, het eerste exemplaartje is voor Babette en die koos een assortie polkadotstofke dat perfect past bij haar schooltas.
En er werd nog een exemplaartje gemaakt maar dat is ondertussen onderweg, ja... onderweg!
En weet ge wat!
Nu ik bezig ben... doe ik nog wat voort. Deze morgen nog om een portie ritsen gekocht en stofkes geknipt en 'k zou zeggen... als ge modelleke n°2 mooi vindt, hou dan de blog maar in 't oog want ik heb zin om wat weg te geven!
Mijn eerste give-away! En dat vind ik best spannend!!
O, zo mooi! Daar wil ik ook eens aan beginnen. Die komen altijd van pas. Ze zijn echt schitterend.
BeantwoordenVerwijderenO, ja! Mooi! Ik ben daar nog altijd niet aan toe gekomen, aan die ritszakjes. Ik denk altijd in grote projecten :-) En er liggen hier ondertussen ook een massa restjes. Misschien moet ik die naar jou opsturen? :-)
BeantwoordenVerwijderenleuk om te maken hé, ikzelf had vorige week mijn première in het maken van zakskes met ritskes !
BeantwoordenVerwijderenMooi!
BeantwoordenVerwijderenschoon zeg, ik ben ook helemaal in de ritstasjes en pennenzakken de laatste tijd. En hoezo september, die dingen begeven het hier doorheen het hele schooljaar, ik leg ook alvast een reservevoorraad aan.
BeantwoordenVerwijderenZullen we zeker doen!!
BeantwoordenVerwijderen