dinsdag 1 februari 2011

Allé vooruit dan maar!

Ik denk dat "transition" hier zo'n beetje 't woord van het jaar zal worden...
Terwijl ik stilletjesaan (eigenlijk vol ongeduld) uitkijk naar de transitie van de winter naar lente, heb ik zo de indruk dat er hier rond mij vanalles aan 't veranderen is.
Een verhuis in 't verschiet deze zomer, verbouwingen in ons nest in België, dat is al een mooi begin.
Ook 11-jarige dochters zijn volop in verandering . Ineens zijn Fuchsia Kipling schooltassen helemaal "uit"!
Omdat Fien nu nog niet wil beslissen welke schooltas ze volgend jaar in 't secundair (maar mama ik moet toch eerst zien wat er allemaal bestaat...) wil gebruiken stelde ik haar voor om zelf nog eens iets in elkaar te steken. "Oh ja, zo'n zakje als Marie wil ik wel, maar dan wat groter". Ze wist perfect wat ze wou, welke stof en wat soort applicatie, als dat niet makkelijk is!
Haar klasgenoten waren alvast fan na een eerste schooldag met nieuwe schooltas!






die messenger bag, misschien niet origineel maar wel een succesnummer...

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik vind de kleurtjes en de bollekes wel heel tof. Ik ben ook blij te lezen dat moeders naaikunsten nog een paar jaar in de smaak zullen vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Leuke stof heeft je dochter gekozen, ze heeft smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Ik ga 't ook eens proberen. Je hebt me overtuigd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig, zo'n dochter die weet wat ze wil. En een hele goeie smaak heeft ook. Die bolletjes zijn zo vrolijk!
    Komen jullie deze zomer terug naar België?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een leuke praktische tas is het geworden. De dochter kan weer pronken met de naaikunsten van de mama. Mooi hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tas! Dat stofje is super, de dochter heeft een goede smaak... Ze moet precies wel veel boeken lezen, ik kan mij niet herinneren dat ik in de lagere school 3 leesboeken in mijn boekentas had zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stofje en tas.
    En dat is toch keileuk om zo op de behoeften van de dochter te kunnen inspelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke tas! Daar gaat ze zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wanneer zijt ge terug? Leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen