maandag 17 mei 2010

OMG ... een award!!


Eigenlijk vind ik het toch maar iets geks... je begint wat te prutsen met je naaimachien, spendeert best wel wat tijd op die inspirerende blogs van al die super-crea-madammen die je toch een beetje benijdt.
Ineens krijg je "goesting" om ook een blog te beginnen want je merkt dat het precies toch wel een leuke bende is, die elkaar aanmoedigende mensjes die elkaar tips geven, tonen wat ze maken en het leuk vinden te bloggen...

En dan, zie je dat je blog ook bekeken wordt en ineens... ja dan lees je dat anderen jou blog ook wel leuk vinden en dat je er zelfs een "award" voor krijgt!

Maar allé seg. Dankjewel aan Oontje die me deze award gaf! Heel erg lief! Oontje en ik zijn zowat gelijktijdig beginnen bloggen en al ken ik haar van haar noch pluimen, ik denk dat we wel wat gemeen hebben. Interesse in fotografie, 3 kindertjes, thirty-something (al begint de something meer en meer door te wegen bij mij), een carrièrewending (allé toch al in mijn hoofd) en dan ja... die prille facinatie voor het naaimachien en alles wat je ermee kan doen.

10 dingen die me gelukkig maken... 't is pas als ik er heel concreet over nadenk dat ik besef dat het eigenlijk dingen zijn die we zooooo vanzelfsprekend vinden, maar eigenlijk niet zijn. Of klinkt dat wat cliché?

1. Natuurlijk begin ik met mijn meisjes...Fien, is tien... Een absoluut juweeltje. Lief, spontaan, "risktaker", boekenworm, nu al in de ban van vreemde talen, een inspirerende kleine meid die groot wordt en graag tijd met mama doorbrengt!
2. Marie, ons mysterieus, hevig en heel clevere meid, haar "de nagel op de kop" opmerkingen, heel cool en bedachtzaam. Weet zo goed wat ze wil (en vooral wat ze niet wil). Haar ochtenritueeltje, mama krijgt nog even haar "flodders" toegestopt (haar versleten knuffels die ze niet zomaar aan iedereen geeft), en dan samen met papa ontbijten. De kusjes die ze geeft voor het slapengaan.... mmm, daar wordt ik gelukkig van.
3. Babette, de vrolijkheid zelve. Een echt "pluk de dag" kind. Neemt zichzelf niet serieus, is een op-en-top genieter, niet al te ambitieus maar O zo creatief. Een bloem van een kind!
4. Het iedere morgen wakker worden naast mijn schat, mijn vriendje. Meer moet dat niet zijn!
5. Het besef dat het een enorme opportuniteit is enkele jaren in het buitenland te mogen leven. De keuze die we maakten om twee jaar geleden naar Taipei te verhuizen en zo het expat-leven indoken. De vele mensen met verschillende achtergronden die we al leerden kennen.
6. De internationale school die onze kinderen zo openminded en verdraagzaam maakt. Hun openheid naar andere kleurtjes, culturen, talen en gebruiken. Dit nemen ze nooit meer van hen af!
7. Mijn luxe om een paar jaartjes niet "te moeten" gaan werken. Niet heen en weer te moeten sleuren met de kinderen voor- en na schooltijd. Geen gejaag... maar een beetje meer tijd om er "te zijn" als zij er zijn en natuurlijk ook wat "mij-tijd", waarin ik vanalles wil en kan doen.
8. Mijn fototoestel... met haar (of met hem) wil ik nog veel uren samen doorbrengen! 
9. Een zonnige dag, een blauwe hemel, een goed boek en af en toe heel even de ogen sluiten!
10. De vrijheid om te kunnen blijven dromen en blijven plannen, over kleine tripjes, grote reizen, kleine verbouwingen of een nieuw huis...
11. ja, eigenlijk kan ik best nog wat blijven verder schrijven maar ik mocht maar 10 dingen opnoemen, dus...

Tijd om het stokje door te geven en dat doe ik aan Emma en Mona de tweelingmama die zo'n leuke spullen maakt en naar wie's blog ik iedere dag opnieuw uitkijk want er valt wel altijd iets te zien en te lezen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een mama is die ook een heel lange lijst met "gelukmakers" kan opsommen! Ik geef het stokje ook graag door aan Elza D. Haar passie voor fotografie en haar gevoel voor esthetiek... ja, dat inspireert mij! En dan meisjesmama die mij iedere keer weer verrast met haar originele combinaties stofkes/patroontjes.
Voilà ... dames, ik ben benieuwd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten