woensdag 26 mei 2010

Trikooisje.

Tricot-kleedjes zitten lekker en ik ben niet de enige die dat denkt. Want die kleedjes zie je ineens op verschillende plaatsen opduiken. Ik had hier ook nog een metertje liggen waarvan ik dacht dat ik er niets mee kon aanvangen tot vorige week, een nieuw aangekomen expatje met naaimachien en stofkes bij mij op bezoek kwam. Ze had een heel leuk tricot-kleedje aan. Zelfgemaakt, wablief?? jaja zelfgemaakt... Hmmm, ze had het patroontje bij en wat bleek... Maar 1 meter nodig als je de patroondeeltjes over je stof "mozaïekt".
Een dubbele naald heb ik liggen maar weet niet hoe hem te gebruiken dus gans het kleedje is gestikt met een zigzagje, niet de meest mooie afwerking, maar mijn machien heeft verder niet echt opties...

Zweet, jawel zweet en veel geblaas hier de laatste twee dagen, maar ik heb toch een kleedje.

Mijn Tricooisje!

(Marie speelde voor fotograaf en kreeg als opdracht ... zonder mijn hoofd,  toch gelukt hé?!)






8 opmerkingen:

  1. Met 1 metertje? Fiew!
    En ik vind uw naden aan uw buikstuk nog goed, hoor!
    Ge moogt mij dat patroontje ook eens doorsturen, 'k heb ook een hele garderobe aan tricotkleedjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij een ideaal kleedje om de zomer tegemoet te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Watte...1 meter? Da's zo ongeveer de helft van mijn kleed...budgettair een toppatroontje!
    Ha, maar ook voor het oog mag het er zijn zu. Schitterend.
    Trouwens met die tweelingnaald...da's niet moeilijk hoor. Ik heb gewoon wat draad op een spoeltje gespannen en dat als extra klos gebruikt. Je moet maar eens googelen om te zien hoe je de draad moet inrijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1 meter??? super.
    hééééél mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Oontje, Polkadotjes ik wil het patroontje wel voor jullie kopieren. 't Is een mt38 en ik ga eerst even het ruggedeelte opnieuw moeten overnemen van Celine want dat stukje is (burdapatroonpapier...) in mijnen afwasbak verzeild geraakt met als resultaat, niet meer te recupereren!
    Die 1ne meter, ja ik heb wel 5x de stofplooi veranderd van plaats, ik heb geen lange benen dus nam het rokgedeelte wat korter en euh... bij de mouwtjes heb ik geen rekening gehouden met de richting van de stof ... 'k weet het niet echt katholiek maar ik ben dan ook soms een foefelaar als me dat beter uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Ik pas jammer genoeg niet in zulke modellekes, maar ik vind het heel knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw!! Ik ben zot van zulke kleedjes! Tricot is echt zalig om te dragen, vind ik.
    Knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, knap hoor...
    Ziet er prima uit !

    BeantwoordenVerwijderen